چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

پایگاه برخط حاضر،میزبان یکی از زیر سرویس های تخصصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال (shoaresal.ir ) بوده و بشکل فیدخوان، اقدام به انتشار اخبار انعکاس یافته در آن پایگاه تحلیلی و خبری می کند. در آینده ای نزدیک، زیرسرویس های تخصصی سایر سایت ها و پایگاه های خبری و همچنین خبرگزاری های منتخب، به این مجموعه اضافه خواهد شد. شایان ذکر است که پایگاه بر خط حاضر،هیچگونه دخالتی در محتوی اخبار بازنشر شده نداشته(بغیر از اخبار اختصاصی موردی و تغییرات جزیی در عنوان و لید خبر)، لذا مسئولیتی در قبال محتوای انعکاس یافته، متوجه این پایگاه نخواهد بود. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه حاضر، مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است .
انعکاس اخبار برگزیده استان هرمزگان و شهرستان ها
وزارت نفت متولی سلامت هوا در عسلویه شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به تعدد تاسیسات مربوط به شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی برای تعیین میزان نقش این شرکت ها در آلودگی های زیست محیطی وزارت نفت متولی هوای محیط در عسلویه شود. شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به تعدد تاسیسات […]

امضای دو قرارداد برای فعال سازی طرح های پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان

تفاهم نامه واگذاری طرح پتروشیمی GTX پارسیان و احداث نیروگاه تا ظرفیت پنج هزار مگاوات در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با سرمایه گذاری شرکت نفت و گاز مپنا امضا شد. شعار سال: تفاهم نامه سرمایه گذاری میان مجتبی غروی مدیرعامل شرکت نفت و گاز مپنا و حسن شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی […]

کد خبر:34761
تاریخ انتشار:۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ ب.ظ
پرينت خبر:

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کافی نیست

محمد خدابخشی در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه، ۲۷ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۸، گفت: این مخالفت به معنای نادیده گرفتن زحمات مسئولان سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق نیست بلکه در راستای منافع ملی به شمار می رود.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کافی نیست

شعار سال: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه افزایش حقوق و دستمزد باید متناسب با نرخ تورم باشد، افزایش ۲۰ درصدی آن را کافی ندانست. محمد خدابخشی در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه، ۲۷ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۸، گفت: این مخالفت به معنای نادیده گرفتن زحمات مسئولان سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق نیست بلکه در راستای منافع ملی به شمار می رود. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی به «عدم انطباق با احکام برنامه ششم»، «عدم مدیریت مناسب منابع ارزی»، «عدم استفاده از فرصت های ایجاد شده ناشی از شرایط تحریم»، «عدم توجه کافی به واقعیت های اقتصادی موجود در جامعه»، «عدم توجه به گزارش دیوان محاسبات در خصوص حذف تبصره ها و احکام فاقد عملکرد در بودجه های سنواتی گذشته»، «کم توجهی به وزارت آموزش و پرورش در بودجه ۹۸ و انفعال وزارتخانه در این خصوص» به عنوان محورهای مخالفت خود اشاره کرد. وی در خصوص محور نخست گفت: تعداد کل احکام برنامه ششم ۱۲۲۹ حکم است که ۱۱۷۲ حکم آن تکلیفی و ۲۶۱ حکم ماهیت بودجه ای دارد و نزدیک به ۷۰ درصد این احکام در آستانه شروع سال سوم اجرای برنامه که در آن قرار داریم، معطل مانده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به هدفگذاری های برنامه ششم توسعه اشاره کرد و توضیح داد: کاهش نرخ بیکاری ۸ دهم درصد، رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی و کاهش ضریب جینی به میزان لازم تحقق پیدا نکرده است. خدابخشی احکام معطل و مغفول مانده یا بدون اعتبارات کافی را بدین شرح توضیح داد: مواد ۶ و ۷ برنامه ششم که به اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای کشور جهت عملیاتی کردن رویکرد تمرکززدایی به شورای برنامه ریزی استان ها اشاره دارد، به شکل مطلوب اجرا نشده است. این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حوزه نظام اداری، شفافیت و مبارزه با فساد به مواد ۲۸ و ۲۹ قانون برنامه ششم بی توجهی شده؛ ضمن آن که کاهش حجم، اندازه و ساختار دستگاه های اجرایی به استثناء مدارس دولتی به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۵ که در سال دوم حداقل باید ۵ درصد کاهش پیدا می کرد، جدی گرفته نشده است. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حکم مبتنی بر تجمیع کلیه پرداخت ها به مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه های اجرایی مغفول واقع شده و در حوزه آموزش عمومی و آموزش عالی و علم و فناوری نیز مواد ۶۳، ۶۴ و ۶۵ برنامه ششم که ناظر به استقرار نظام پرداخت فرهنگیان براساس شایستگی، تخصص و عملکرد رقابتی مبتنی بر رتبه بندی معلمان است، مورد بی توجهی قرار گرفته است. وی ادامه داد: تخصیص معادل ریالی ۳ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای اتمام طرح های نیمه تمام آموزش عالی و مقاوم سازی مدارس جدی گرفته نشده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه انرژی، صنعت و معدن مواد مرتبط وجود دارد به ماده ۴۶ قانون برنامه اشاره کرد و گفت: پیش بینی ساز و کار لازم برای پوشش خطرات افزایش سالانه بیش از ۱۰ درصد نرخ ارز در بودجه سنواتی مغفول مانده است. خدابخشی در خصوص حوزه فرهنگ، هنر و ورزش نیز توضیح داد: حکم تخصیص سهم دولت و تامین بودجه صدا و سیما به میزان حداقل ۷ دهم درصد از بودجه عمومی دولت به شکل ناقص اجرا شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین افزود: در رابطه با ایثارگران مواد ۸۶ تا ۸۹ که ناظر به پیش بینی اعتبار کافی برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است، مغفول مانده است؛ ضمن آنکه ماده ۱۲۵ قانون خدمات مدیریت کشوری در خصوص افزایش حقوق و دستمزد متناسب با نرخ تورم انجام نشده است در حالی که باید حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های اجرایی متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند و ۲۰ درصد کافی نیست. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با شاغلان محور این ماده است در حالی که اعتبارات پیشنهادی برای اجرای حکم کافی نیست. وی با اشاره به بی توجهی به ماده ۳۰ قانون برنامه در خصوص رفع تبعیض در پرداخت به شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران، درباره محور دوم مخالفت خود با کلیات لایحه بودجه ۹۸، توضیح داد: عدم مدیریت مناسب منابع ارزی آن جاست که از مجموع ۲۱ میلیارد دلار سهم دولت در منابع ارزی، ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص یافته در حالی که تجربه نشان می دهد به دلیل عدم نظارت دولت بر زنجیره واردات و توزیع، اهداف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تحقق پیدا نمی کند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  گفت: نرخ رشد تورم کالاهای اساسی وارداتی در آذر ۹۷ نسبت به اسفند ۹۶ معادل ۴۲ درصد بوده است در صورتی که شاخص قیمت مصرف کننده که در بردارنده همه کالاها و خدمات است ۳۸ درصد رشد داشته و این یعنی عدم تحقق کامل اهداف تخصیص ارز ترجیحی. خدابخشی خواستار اتخاذ روشی شد که هم فساد و رانت برداشته شود و هم کالاهای اساسی با قیمت مناسب به دست مردم برسد و افزود: در روش فعلی هم فساد و رانت وجود دارد و هم مصرف کننده حمایت نمی شود. این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به محور سوم مخالفت خود در خصوص عدم استفاده مناسب از فرصت های ناشی از شرایط تحریم، تصریح کرد: تجربه سالیان گذشته نشان می دهد در زمان رکود منابع نفتی، دولت ها به سمت اصلاحات ساختاری حرکت نکرده اند در حالی که انتظار می رفت اصلاحات ساختاری در بودجه انجام شود که البته این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی یکی از مصادیق عدم استفاده از فرصت به وجود آمده را عدم خلق منابع جدید و مدیریت بهینه به منظور کاهش هزینه ها دانست. وی با اشاره به فرار مالیاتی گسترده در کشور از معافیت های مالیاتی غیر ضروری و محدود بودن پایه های مالیاتی انتقاد کرد و گفت: با انجام اصلاحاتی باید منابع زیادی بدون فشار به بخش تولید و اقشار آسیب پذیر حاصل شود، همچنان که برآوردها نشان می دهد ۲۰ درصد از اقتصاد کشور دارای فرار مالیاتی است که رقم آن به ۷۸ هزار میلیارد تومان می رسد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۴۰ درصد معافیت مالیاتی با رقم ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی در کشور وجود دارد که لازم است مورد بازنگری قرار گیرد. خدابخشی افزود: مطابق ماده ۲۳ احکام دائمی توسعه جایگزین نرخ مالیات صفر با معافیت های مالیاتی باید انجام شود؛ مالیات بر عایدی سرمایه نیز لازم است که البته برآوردها نشان می دهد ۶ هزار میلیارد تومان منابع خلق می شود. این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم اخذ مالیات از خانه های خالی اشاره کرد و گفت: حدود ۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود داردکه هر واحد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد و اگر یک درصد مالیات از آن اخذ شود، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می کند. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به واقعیت های اقتصادی موجود در جامعه یکی از مصادیق آن را بیکاری جوانان به ویژه تحصیلکردگان دانست که آمار آن ۱۲ و ۱۸ درصد است و برای این موضوع تدابیر مناسبی دیده نشده است. وی گفت: اگرچه تبصره ۱۸ به این موضوع پرداخته اما به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب محقق نشده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر، خط فقر را براساس ۴ خوشه در سطح کشور تقسیم بندی کرد و توضیح داد: خط فقر در خوشه اول که شامل استان هایی نظیر مرکزی و آذربایجان غربی است، یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان برآورد می شود؛ در خوشه دوم شامل استان هایی نظیر اردبیل و خوزستان حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان؛ در خوشه سوم شامل استان هایی نظیر البزر، قم و کرمانشاه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در خوشه چهارم شامل تهران حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. خدابخشی ادامه داد: خانواده زیر خط فقر حتی امکان خرید گوشت یارانه ای را ندارد زیرا عرضه آن ناکافی و توزیع آن نامناسب است و سیاست های حمایتی فعلی نمی تواند به صورت واقعی و عادلانه از اقشار آسیب پذیر و زیر خط فقر حمایت کند که این امر منجر به افزایش شکاف طبقاتی می شود. این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از عملکرد وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: این وزارتخانه ۸ هزار میلیارد تومان نسبت به نیاز خود کسری منابع دارد ولی اقدام درخوری انجام نداده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای رتبه بندی معلمان فقط ۲ هزار میلیارد تومان آن هم در سقف دوم گذاشته شده و مهم ترین کاری که صورت گرفته ایده فروش ۱۰ درصد آموزش و پرورش بوده است که حاصلی جز معلمان اجاره ای با حقوق ۵۰۰ هزار تومانی نداشته است. http://tehranruydad.ir/wp-content/uploads/2019/02/465367_979-1.flv شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، کدخبر: ۴۱۸۳۶۶ ، www.icana.ir منبع : شعار سال
منبع :: http://mizbanema.ir



شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

بانک پاسارگاد
پایگاه برخط حاضر،میزبان یکی از زیر سرویس های تخصصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال (shoaresal.ir ) بوده و بشکل فیدخوان، اقدام به انتشار اخبار انعکاس یافته در آن پایگاه تحلیلی و خبری می کند. در آینده ای نزدیک، زیرسرویس های تخصصی سایر سایت ها و پایگاه های خبری و همچنین خبرگزاری های منتخب، به این مجموعه اضافه خواهد شد. شایان ذکر است که پایگاه بر خط حاضر،هیچگونه دخالتی در محتوی اخبار بازنشر شده نداشته(بغیر از اخبار اختصاصی موردی و تغییرات جزیی در عنوان و لید خبر)، لذا مسئولیتی در قبال محتوای انعکاس یافته، متوجه این پایگاه نخواهد بود. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه حاضر، مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است .