دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

پایگاه برخط حاضر،میزبان یکی از زیر سرویس های تخصصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال (shoaresal.ir ) بوده و بشکل فیدخوان، اقدام به انتشار اخبار انعکاس یافته در آن پایگاه تحلیلی و خبری می کند. در آینده ای نزدیک، زیرسرویس های تخصصی سایر سایت ها و پایگاه های خبری و همچنین خبرگزاری های منتخب، به این مجموعه اضافه خواهد شد. شایان ذکر است که پایگاه بر خط حاضر،هیچگونه دخالتی در محتوی اخبار بازنشر شده نداشته(بغیر از اخبار اختصاصی موردی و تغییرات جزیی در عنوان و لید خبر)، لذا مسئولیتی در قبال محتوای انعکاس یافته، متوجه این پایگاه نخواهد بود. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه حاضر، مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است .
انعکاس اخبار برگزیده استان هرمزگان و شهرستان ها
وزارت نفت متولی سلامت هوا در عسلویه شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به تعدد تاسیسات مربوط به شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی برای تعیین میزان نقش این شرکت ها در آلودگی های زیست محیطی وزارت نفت متولی هوای محیط در عسلویه شود. شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به تعدد تاسیسات […]

امضای دو قرارداد برای فعال سازی طرح های پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان

تفاهم نامه واگذاری طرح پتروشیمی GTX پارسیان و احداث نیروگاه تا ظرفیت پنج هزار مگاوات در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با سرمایه گذاری شرکت نفت و گاز مپنا امضا شد. شعار سال: تفاهم نامه سرمایه گذاری میان مجتبی غروی مدیرعامل شرکت نفت و گاز مپنا و حسن شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی […]

کد خبر:37779
تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۳:۴۴ ب.ظ
پرينت خبر:

دلمان به حال روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری

روابط عمومی را می توان بعنوان حلقه رابط بین سازمان، افکار عمومی ، رسانه ها و سایر ذی نفعان و ذی مدخلان دانست. روابط عمومی مصادره شده و منفعل، نه تنها در میان و بلند مدت، نمی تواند پاسخگو به وظیفه مندی ها و انتظارات باشد، بلکه بنوعی زمینه تقابل ذی نفعان با سازمان را فراهم خواهد ساخت. دلمان برای روابط عمومی شرکت تحت مدیریت شما می سوزد جناب امیر مکری عزیز، چون …. .

دلمان به حال روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری

چند سالی است که بنا به اتفاق یا ماموریت ، با حوزه هوانوردی کشور آشنا شده و توفیق همکاری با صاحب نظران ،کارشناسان و مدیران صاحب سبک و صلاحیت در این حوزه را پیدا کرده ایم. شعارمان توسعه گرایی ، امانت داری و بی طرفی بوده ، با رویکردی پژوهش محور ، شبکه ای و بشکلی بی صدا و بدور از هیاهو ، آغاز بکار کردیم و بهره گیری حداکثری از مهندسی اطلاعات و هوش مصنوعی را ابزار کار ، قرار دادیم. به تائید دوست و دشمن، تا اینجای کار سالم بودیم و تا جای ممکن، بشکل حرفه ای خدمات رسانی کرده ایم.با موافق و مخالف، ارتباط برقرار کردیم و با رعایت ادب و اثبات حس خیرخواهانه خود برای صنعت ، اعتماد سازی کردیم و سرمایه اجتماعی خود در رسانه را تقویت نمودیم. تا اینکه …….. .

تا اینکه بنا بر ضرورت کار ، سروکارمان به روابط عمومی شرکت فرودگاه ها افتاد. نتیجه بسیار جالب بود. قوطی درب بسته ای که بجای پاسخگویی ، از رسانه و مطالبه گری های آن فراری بوده و بشکلی ناشیانه و غیر حرفه ای، قصد جهت دهی رسانه در کانال های ناکارآمد بروکراتیک را داشت. روابط عمومی که بجای روابط عمومی شرکت،بنوعی بلندگوی مدیرعامل سابق بود. غلو ، تبلیغات ، شو، بت سازی از عملکرد خوب و بد مدیرعامل سابق، عدم پاسخگویی به مطالبات بیرونی ، کم توجهی به مطالبات رسانه ای ، کم توجهی به تماس های تلفنی برقرار شده ، کم توجهی به پیشنهادات اصلاحی ، کم توجهی به روشنگری ها و ده ها و صدها ، خصوصیت غیر حرفه ای دیگر، از مشخصه های قابل اثبات این روابط عمومی است. حداقل با ما این گونه بودند و ما بدین شکل ، روابط عمومی شرکت فرودگاه ها را تجربه کرده ایم.

– می خواهید از پیدا و پنهان افتخارات شاخص ، انتخاب گردیدن ها و برتر شدن های روابط عمومی شرکت فرودگاه ها صحبت کنیم؟

– آیا علت تبریک های مدیران برخی از فرودگاه ها به روابط عمومی محترم شرکت و رسانه ای شدن آنها در سایت معظم شرکت فرودگاه ها را می دانید؟

– بنظر شما مجازات توهین به پرچم چیست؟ چند مورد مصداق توهین به پرچم در سایت های فرودگاه های کشور می خواهید که با سند و مدرک به شما ارایه شود؟ روابط عمومی محترم کجا تشریف دارند؟

– چند فرودگاه را مثال بزنیم که برای چندین بار تماس گرفتیم و درخواست اصلاح پرچم را داده ایم؟

– چند گزارش و خبر رسانه ای را مثال بزنیم که مورد بی توجهی و بی تفاوتی روابط عمومی قرار گرفته است؟( آیا فکر می کنید که رسانه کار خودش را بلد نیست و نمی داند که به راحتی می تواند زمین بازی را با بهره برداری حداکثری از ظرفیت های قانونی به سمت حوزه حقوقی گرایش دهد؟ می دانیم جناب امیر مکری، اما بنا بر ملاحظاتی چند، تحفظ پیشه کرده ایم)

–  خواسته های بیان شده توسط شما در مصاحبه اخیرتان در خصوص شاخص های یک روابط عمومی خوب را ، تا چه حد در روابط عمومی فعلی شرکت فرودگاه ها می بینید؟ علت چیست؟

– ….. .

جای پرسنل زحمت کش روابط عمومی در این نقد کجاست ؟

بتدریج و بر اساس نیاز کاری، با برخی از پرسنل و مدیران روابط عمومی فرودگاه های مختلف کشور و همچنین برخی از کارشناسان روابط عمومی دفتر مرکزی(شرکت)، ارتباط برقرار کردیم. در یک قضاوت کلی(حداقل از دیدگاه ما)، افراد خوبی بودند. کارکنانی نسبتا فعال و با انگیزه ، که متاسفانه بنظر می رسد که اجازه فعالیت مستقل را ندارند. بر این قاعده، نقد ما به هیچ وجه متوجه این عزیزان نبوده و حتی تکریم کننده آنان می باشیم.

 

دلمان برای روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد:

داستان عملکرد روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بی شباهت به داستان روزنامه ایران نیست. در دولت قبل مجبور به تمجید و تعریف از رئیس جمهوری قبلی بود و در این دوره، موظف به نقد. شاید بروز این فعل از روزنامه ایران ، امر چندان غیر طبیعی نباشد، اما از روابط عمومی یک شرکت تخصصی، مسلما امری نکوهیده و غیرقابل پذیرش خواهد بود.

این آسیب ، زمانی بروز و ظهور می باید که روابط عمومی ، تبدیل به روابط خصوصی و بلندگوی انعکاس صدا شده و استقلال عمل خود را از دست بدهد. زمانی بروز و ظهور می کند که، فعالیت های راهبردی و راهبرد فعالیتی ، کنار گذاشته شود و سلیقه و منافع ، جای حرفه ای گرایی را بگیرد. زمانی خود را نشان می دهد که ، رسانه تخصصی و افکار عمومی مطالبه گر ، نداشته باشیم یا به عمد نادیده بگیریم. زمانی بروز و ظهور می کند که …… .

دلمان برای روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری، همچنین مثل شما معتقد به تغییر ساختار و مدیریت این مجموعه هستیم. لطفا تا دیر نشده ، اقدام نمائید.

اختصاصی سایت ایرلاین پرس


منبع :: دلمان به حال روابط عمومی شرکت فرودگاه ها می سوزد جناب امیر مکری



شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

بانک پاسارگاد
پایگاه برخط حاضر،میزبان یکی از زیر سرویس های تخصصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال (shoaresal.ir ) بوده و بشکل فیدخوان، اقدام به انتشار اخبار انعکاس یافته در آن پایگاه تحلیلی و خبری می کند. در آینده ای نزدیک، زیرسرویس های تخصصی سایر سایت ها و پایگاه های خبری و همچنین خبرگزاری های منتخب، به این مجموعه اضافه خواهد شد. شایان ذکر است که پایگاه بر خط حاضر،هیچگونه دخالتی در محتوی اخبار بازنشر شده نداشته(بغیر از اخبار اختصاصی موردی و تغییرات جزیی در عنوان و لید خبر)، لذا مسئولیتی در قبال محتوای انعکاس یافته، متوجه این پایگاه نخواهد بود. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه حاضر، مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است .