یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

پایگاه برخط حاضر،میزبان یکی از زیر سرویس های تخصصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال (shoaresal.ir ) بوده و بشکل فیدخوان، اقدام به انتشار اخبار انعکاس یافته در آن پایگاه تحلیلی و خبری می کند. در آینده ای نزدیک، زیرسرویس های تخصصی سایر سایت ها و پایگاه های خبری و همچنین خبرگزاری های منتخب، به این مجموعه اضافه خواهد شد. شایان ذکر است که پایگاه بر خط حاضر،هیچگونه دخالتی در محتوی اخبار بازنشر شده نداشته(بغیر از اخبار اختصاصی موردی و تغییرات جزیی در عنوان و لید خبر)، لذا مسئولیتی در قبال محتوای انعکاس یافته، متوجه این پایگاه نخواهد بود. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه حاضر، مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است .
انعکاس اخبار برگزیده استان هرمزگان و شهرستان ها
وزارت نفت متولی سلامت هوا در عسلویه شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به تعدد تاسیسات مربوط به شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی برای تعیین میزان نقش این شرکت ها در آلودگی های زیست محیطی وزارت نفت متولی هوای محیط در عسلویه شود. شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: باتوجه به تعدد تاسیسات […]

امضای دو قرارداد برای فعال سازی طرح های پتروشیمی منطقه ویژه پارسیان

تفاهم نامه واگذاری طرح پتروشیمی GTX پارسیان و احداث نیروگاه تا ظرفیت پنج هزار مگاوات در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با سرمایه گذاری شرکت نفت و گاز مپنا امضا شد. شعار سال: تفاهم نامه سرمایه گذاری میان مجتبی غروی مدیرعامل شرکت نفت و گاز مپنا و حسن شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی […]

کد خبر:1210
تاریخ انتشار:۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۳۲ ق.ظ
پرينت خبر:

راه آهن هرمزگان دروازه طلایی حمل بارهای ترانزیتی

با توجه به اهميت دسترسی همسايگان شمالی و آسيای ميانه به آبهای خليج فارس ، احداث راه آهن و خطوط ریلی هرمزگان به شمال کشور فرصت طلايی برای حمل بارهای ترانزيتی از مسير ايران به وجود آورده است. شعار سال: محمد پور فخری مدیر کل راه آهن استان هرمزگان گفت: با توجه به رویکرد مسئولان نظام […]

راه آهن هرمزگان دروازه طلایی حمل بارهای ترانزیتی

با توجه به اهميت دسترسی همسايگان شمالی و آسيای ميانه به آبهای خليج فارس ، احداث راه آهن و خطوط ریلی هرمزگان به شمال کشور فرصت طلايی برای حمل بارهای ترانزيتی از مسير ايران به وجود آورده است.

شعار سال: محمد پور فخری مدیر کل راه آهن
استان هرمزگان گفت: با توجه به رویکرد مسئولان نظام
به انتقال بار از جاده به ریل این اداره کل طرح توسعه خطوط خود را در دستور کار قرار
داده است
.

وی چهار خطه کردن فاصله بین ایستگاه
انشعاب بندرعباس تا ایستگاه مانوری، توسعه خطوط ایستگاه مانوری ، اتصال محموطه های
بندر شهید رجایی به شبکه ریلی ، ایجاد خط در محوطه ۲۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی را از
مهمترین اهداف طرح توسعه خطوط ریلی عنوان کرد
.

موقعيت خاص جغرافيايی هرمزگان سبب شده تا توسعه حمل و نقل ترانزيت
در مسیر جنوب به شمال زمینه ارزآوری و اشتغالزایی و توسعه اقتصادی فراوانی برای كشور
ایجاد شود
.

اتصال قطب های مهم معدنی كشور
با احداث خطوط ریلی

مدیر کل راه آهن استان هرمزگان
افزود: اتصال قطب های مهم معدنی كشور همچون سنگ آهن گل گهر سيرجان ، چغارت بافق و چادرملو
و مراكز مهم صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان و صنايع فولاد هرمزگان و پالايشگاه نفت بندرعباس
و بندر شهيدرجايی به شبكه ريلی كشور ، از مهمترین مزایای ایجاد خطوط ریلی هرمزگان محسوب
می شود
.

پورفخری استفاده بهينه از امكانات
بهبود و افزايش خدمات باری و مسافری را اصلی ترین خط و مشی اداره كل راه آهن هرمزگان
دانست و گفت: اين اداره كل می كوشد با بهره گيری از تخصص و تجربه نيروهای كار آمد در
زمينه های مختلف و همچنين استفاده از امكانات موجود شرايط مطلوب تری را برای حمل و
نقل كالا فراهم آورد
.

وی افزود: اکنون بیش ازهزار و
۵۰۰نفر نیروی رسمی و شرکتی در راه آهن هرمزگان مشغول به کار و شرکت های متعددی نیز
در حال ارایه خدمات ریلی به مشتریان هستند
.

مدیر کل راه آهن استان هرمزگان
در خصوص سابقه احداث راه آهن هرمزگان گفت: طرح احداث راه آهن هرمزگان در سال ۱۳۵۱ تصویب
شد و بعد از پیروزی انقلاب از سال ۶۳ توسط جهاد احداث راه آهن برنامه ساخت آن عملیاتی
شد و در سال ۱۳۶۷ تا ایستگاه سیرجان به بهره برداری رسید
.

پور فخری افزود: در محور بندرعباس
به بافق دو هزار و ۲۷۰دستگاه پل و۲۹ دهانه تونل احداث شده که اين محور بصورت دوخطه
(دو مسير زوج وفرد) با علائم الكتريكی مدرن طراحی شده است
.

مدیر کل راه آهن استان هرمزگان گفت:در اسفند ماه ۱۳۷۳ نیز طرح
خط اول راه آهن کامل ونخستین قطار وارد ایستگاه بندر عباس شد
.

پورفخری گفت: در ادامه نیز طرح
دوخطه کردن۶۱۳كيلومتر راه آهن هرمزگان پیگیری شد که در سال۱۳۹۱ طرح تکمیل و توسط رییس
جمهور وقت افتتاح شد
.

مدیر کل راه آهن استان هرمزگان
افزود: اکنون این اداره کل دارای هزار و ۲۳۰کیلومتر خط اصلی و بیش از ۳۵۰ کیلومتر خط
فرعی است
.

پورفخری گفت:خطوط فرعی این اداره
کل که برای تخلیه و بارگیری محمولات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد شامل از خط مس
سرچشمه خط گمرک سیرجان خط سی بی جی خط معدن گل گهر مجتمع فولاد هرمزگان پالایشگاه بندر
عباس و ایستگاه مانوری بندر شهید رجایی می باشد
.

مدیر کل راه آهن هرمزگان در خصوص
اهداف این اداره کل گفت: اصلی ترین اهداف و برنامه های كيفی حمل و نقل ريلی در هرمزگان
را برقی كردن محور بافق به بندرعباس ، رفع گلوگاه های تخليه و بارگيری،افزایش قطارهای
برنامه ای برای کاهش زمان سیر محمولات و افزايش سهم حمل ونقل ريلی در بارگيری محمولات
از بندر شهيد رجايی است
.

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری
و جابجایی مسافر در خطوط ریلی

پورفخری با اشاره به افزایش چشمگیر
ظرفیت تخلیه و بارگیری راه آهن هرمزگان افزود: در طول سال های اخیر ظرفیت تخلیه و بارگیری
راه آهن هرمزگان همواره رو به افزایش بوده است و از حمل ۱۴ میلیون تن در سال ۹۳ به
۱۵میلیون در سال۹۴و ۱۷و نیم میلیون تن در سال ۹۵رسیده است
.

وی با ذکر اینکه از ابتدای سال
تا کنون ۱۱ میلیون و ۳۱۰ هزار تن انواع کالا از راه آهن استان جا به جا شده که ۱۶ درصد
بیشتر از پارسال است پیش بینی کرد تا پایان امسال ظرفیت تخلیه و بارگیری از مرز ۲۰
میلیون تن خواهد گذشت
.

مدیر کل راه آهن استان هرمزگان
گفت: بیشتر کالاهای جابجا شده مواد معدنی ، مس ، مازوت و کانتینر است که به آسیای شرقی
می رود
.

محمد پور فخری افزود: امسال با
توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی سهم جابجایی بار توسط حمل ونقل ریلی نسبت
به جاده ۲۴ درصد افزایش یافته است
.

مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره
به افزایش جابجایی مسافر در خطوط ریلی هرمزگان افزود: جابجایی مسافر با خطوط ریلی در
استان ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است
.

پورفخری علت افزایش را همه روزه
شدن قطار مسافری بندرعباس به مشهد و بالعکس عنوان کرد و گفت: اکنون به صورت روزانه
۴ قطار از بندرعباس به مقاصد تهران،اصفهان و مشهد حرکت می کند
.

وی مهمترین هدف راه اندازی محور
بافق _ بندرعباس را حمل و نقل بار از مبادی تخليه و بارگيری محمولات از بندر شهيد رجايی
، غلات ، آهن آلات ، كانتينرهاي داخلی و ترانزيت ايستگاه مانوری مازوت ، نفت كوره ،
كروزوت ، كودشيميايي ، سنگ آهن و گاز ايستگاه فولاد هرمزگان كنسانتره آهن گندله ، زغال
سنگ و كك از ايستگاه معدن گل گهر ، كنسانتره آهن و هماتيت عنوان کرد
.

قطعا ایجاد خط ریلی هرمزگان و
اتصال آن به شمال کشور از مهم ترین ره اوردهای جمهوری اسلامی ایران بوده که این امر
راهی برای رهایی از اقتصاد تك محصولي نفت و استفاده از سایر پتانسيل ها در زمینه اقتصاد
پایدارمحسوب می شود
.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار ۱۹بهمن ۹۶، کدمطلب:۶۴۱۹۴۲۱، www.yjc.ir



شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

بانک پاسارگاد
پایگاه برخط حاضر،میزبان یکی از زیر سرویس های تخصصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال (shoaresal.ir ) بوده و بشکل فیدخوان، اقدام به انتشار اخبار انعکاس یافته در آن پایگاه تحلیلی و خبری می کند. در آینده ای نزدیک، زیرسرویس های تخصصی سایر سایت ها و پایگاه های خبری و همچنین خبرگزاری های منتخب، به این مجموعه اضافه خواهد شد. شایان ذکر است که پایگاه بر خط حاضر،هیچگونه دخالتی در محتوی اخبار بازنشر شده نداشته(بغیر از اخبار اختصاصی موردی و تغییرات جزیی در عنوان و لید خبر)، لذا مسئولیتی در قبال محتوای انعکاس یافته، متوجه این پایگاه نخواهد بود. با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پایگاه حاضر، مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است .